kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Polskie seriale w mediach społecznościowych
2013/6/30 19:50:00

Liczba polskich seriali rośnie, podobnie jak ich oglądalność – niektóre z nich gromadzą przed telewizorami nawet kilkanaście milionów widzów. Press-Service Monitoring Mediów postanowił sprawdzić, czy seriale najchętniej wybierane przez Polaków są również najpopularniejsze wśród internatów. Które polskie produkcje goszczą najczęściej w mediach społecznościowych?

Niezależnie od wieku, seriale dla wielu osób stanowią nieodłączny element codzienności. Niektóre gromadzą przed telewizorami nawet kilkanaście milionów widzów. Każda ze stacji ma ich w swojej ramówce przynajmniej kilka. O przywiązaniu rodaków do tego typu oferty świadczy również fakt, że w maju liderem rynku stacji tematycznych dostępnych w Polsce został kanał TVP Seriale.

Użytkownicy internetu chętnie dzielą się również opiniami na temat ulubionych telenoweli w sieci. Z analizy wpisów i komentarzy z pięciu najpopularniejszych serwisów społecznościowych wynika, że najchętniej komentowane są seriale obyczajowe. W maju w serwisach Facebook, Twitter, Blip, YouTube i Wykop odnotowano ponad 2 tys. takich informacji. Prawie czterokrotnie mniej uwagi użytkownicy social media poświęcają serialom komediowym, a jeszcze rzadziej wypowiadają się o kolejnych odcinkach filmów kryminalnych – nieco ponad 300 wypowiedzi.

Najwięcej opinii można odnaleźć na Facebooku i Twitterze. W analizowanym okresie było to odpowiednio 1307 i 1282 wpisów i komentarzy. Youtube i Blip należą do rzadziej wybieranych mediów (285 i 178 informacji). Tylko 23 wypowiedzi pojawiły się w serwisie Wykop.pl.

Dyskusje na temat seriali w social media zdominowały „M jak Miłość” oraz „Pierwsza Miłość”. Opinii dotyczących serialu o rodzinie Mostowiaków odnotowano w maju aż 618, a tylko 31 mniej o dziejącej się we Wrocławiu „Pierwszej Miłości”. Prawie 380 informacji zebrała „Rodzinka.pl”. W dalszej kolejności uplasowały się „Świat według Kiepskich” (190), „Przepis na życie” (158), „Komisarz Alex” (156) i „Prawo Agaty” (151). Pierwszą dziesiątkę zamykają „Ojciec Mateusz” (149), „Ranczo” (147) oraz „Barwy szczęścia” (132).

Wśród wypowiedzi na temat „M jak Miłość” przeważały wpisy na Twitterze, które stanowiły 66 proc. wszystkich informacji. Blisko 23 proc. komentarzy odnotowano na Facebooku. Użytkownicy Twittera wypowiadali się również najczęściej o „Prawie Agaty” (63 proc.) i „Przepisie na życie” (45 proc.). Z kolei „Komisarz Alex” najwięcej emocji wzbudzał na Facebooku (81 proc. wszystkich informacji o serialu), podobnie jak „Rodzinka.pl” (61 proc.), „Świat według Kiepskich” (54 proc.), „Rancho” (50 proc.) i „Pierwsza Miłość” (44 proc.). „Ojciec Mateusz” zebrał zbliżoną liczbę informacji na Facebooku (56) i Twitterze (54), a „Barwy szczęścia” - na Twitterze (52) i Blipie (52).

Bijący rekordy oglądalności biograficzny serial „Anna German” dorobił się w maju tylko 35 komentarzy i postów. Zainteresowaniem użytkowników serwisów społecznościowych nie cieszą się również „Klan”, „Oficerowie”, „Malanowscy i Partnerzy” oraz „W-11 Wydział Śledczy”.


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: Facebook, polskie seriale, serial


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »